Paris FvdV is een niet commercieel weblog speciaal voor kenners en liefhebbers van de stad Parijs - en voor hen die dat willen worden. Parijs is een stad met een gewichtig verleden, respectabel en gerespecteerd. Het is totaal niet nostalgisch. Parijs is er in geslaagd om, soms op brutale maar altijd op elegante wijze, om te gaan met zijn grootse monumenten. Ze te beschermen en te integreren in de nieuwe dynamiek van de stad. Parijs is een meester op het gebied van herstel en transformatie. U zult er nooit in slagen een volledig overzicht te maken van plekken en verhalen, die allemaal op hetzelfde punt uitkomen en de glorie van deze stad bezingen. toch wil ik een poging wagen. Wekelijks wil ik u niet alleen informeren over wat Parijs nog meer te bieden heeft, maar ook wil ik mijn liefde voor deze stad op u over dragen. In de hoop dat het raakt aan iets wat u herkent of voelt. Ferry van der Vliet.

Privacy verklaring: Indien u weblog Paris FvdV, dat bij Google-Blogger is ondergebracht, leest en reageert op de blogs van Paris FvdV, doet u dat vrijwillig en is uw IP-adres en mailadres - indien u dat vermeld - bekend en wordt opgeslagen. Ook uw schuilnaam waaronder uw reageert wordt opgeslagen. Paris FvdV zal uw gegevens nooit aan derden doorgeven. We houden uw gegevens privé, tenzij de wet of rechtelijke macht ons dwingt uw gegevens aan hen te verstrekken. Datalekken in het systeem vallen onder de verantwoordelijkheid van Google-Blogger. Door weblog Paris FvdV te bezoeken en/of de op of via deze weblog aangeboden informatie te gebruiken, verklaart u zich akkoord met de toepasselijkheid van deze disclaimer. Google gebruikt cookies om services te leveren en verkeer te analyseren dus uw IP-adres en user-agent zijn bij Google bekend, samen met prestatie- en beveiligingsstatistieken om servicekwaliteit te garanderen, gebruiksstatistieken te genereren, misbruik te detecteren en maatregelen te treffen.

maandag 1 juli 2019

EEN BIJZONDERE BUURT, PARIJS BATIGNOLLES


Begrensd door de spoorlijnen en rangeerterreinen van Saint-Lazare en de avenue Clichy ligt in het 17e arrondissement het ‘dorp’ Batignolles, voldoende bewust van zijn unieke karakter om een eigen vereniging te hebben tot behoud van zijn ‘caractère villageois’. Batignolles was een onafhankelijk dorp buiten Parijs tot 1860, toen keizer Napoleon III het aan de hoofdstad annexeerde. De dichter Verlaine groeide er op. De zangeres Barbara, altijd in het zwart gekleed, werd er geboren. Haar geboortehuis staat in de rue Brochant nr. 6. De kunstschilder Éduard Manet en zijn vrienden, bekend als de ‘le groupe des Batignolles, hadden hier hun uitvalsbasis. Ze verzamelden zich in het Café Guerbois, dé ontmoetingsplaats van kunstliefhebbers, schilders, schrijvers en kunstcritici in de tweede helft van de 19e eeuw. Het was gelegen in Parijs aan de grande rue des Batignolles 9-11, vandaag de avenue de Clichy 9. De groep bestond uit schilders als Auguste Renoir, Claude Monet, Frédéric Bazille en anderen. Ze schilderden vele scènes van het caféleven. Hun oude ateliers zijn vervangen door kunstgalerijen. Ook de beroemde schrijver Émile Zola woonde tijdelijk in het dorp Batignolles.

Au café van Edouard Manet, lithografie van 1869 die het café Guerbois voorstelt

Traditioneel een arbeiderswijk met een diverse etnische bevolking maar inmiddels een modieuze enclave, een wijk in wording voor de opkomende klasse beter bekend als ‘bobos’ oftewel les bourgeois bohemiens. Vol jonge créateurs en kunstenaars op zoek naar goedkope werkruimte. Een heerlijke buurt met een gemengde persoonlijkheid waarin verleden, heden en toekomst zij aan zij leven, tamelijk harmonieus. In Batignolles beheren oma’s de bistro’s en brengen hun kleinzonen hun nachten door op de skatebaan of de diverse nachtcafés.


 
Vanuit het park Martin-Luther King de eerste aanblik van Batignolles

Begin 2000 werd Batignolles aangewezen als de plek voor een Olympisch dorp voor de Olympische Spelen van Parijs in 2012, echter Parijs verloor van Londen. In plaats daarvan werd het toegewezen gebied, een enorm spooremplacement van de SNCF, dat in directe verbinding staat met het station Saint Lazare herontwikkeld. Dit deel vormde vroeger een onderdeel van de 'Petite Ceinture'. Vroeger stond hier het station Batignolles, geopend op 2 mei 1854, als onderdeel van de Auteuil-lijn. Het vormde een directe verbinding met Versailles. Niet lang daarna werd het weer afgebroken om plaats te maken voor een houten gebouw, om later weer herbouwd te worden op de hoek van de boulevard Pereire met een brug naar de rue Cardinet. Het  station opende op 15 mei 1922 en kreeg de naam Pont Cardinet. In 1996 wordt de Auteuil-lijn opgeheven en vervangen door een busdienst. Een deel van de gebouwen op het emplacement; La Forge, werd gerehabiliteerd en opgenomen in een 10 hectare groot park.

Clichy-Batignolles draagt het etiket ‘Nouveau Quartier Urbain’

Het totale project omvat een gebied van 54 hectare (de grootste bouwplaats in Parijs) met een grote centrale groene ruimte van 10 hectare. De eerste tranches zijn reeds afgerond, omgeven door 3400 woningen voor 6500 inwoners, 140.000 m² kantoren, 120.000 m² voor het nieuwe Paleis van Justitie en 31.000 m² ten behoeve van cultuur en recreatie. 12.700 arbeiders werken aan dit project.  Het totale gebied van Clichy-Batignolles draagt het etiket ‘Nouveau Quartier Urbain’ en is een van de meest zuinige ecowijken van de stad Parijs. Alle gebouwen maken gebruik van geothermische energie dat het grondwater oppompt,  650 meter diep, met een temperatuur van 28°. Alle kantoorgebouwen met uitzicht op de spoorbanen van Saint Lazare worden voorzien van zonnepanelen, zo’n 35.000 m². Deze productie van zonne-energie neemt ongeveer 40% van het elektriciteitsverbruik in dit gebied voor zijn rekening. Al het regenwater wordt door de bestaande bodem gefilterd en hergebruikt. Er is een terminal voor het verzamelen van afval met een pneumatisch afvalverzamelsysteem. In de wijk bevinden zich diverse terminals die verbonden zijn met ondergrondse leidingen waar het afval wordt opgezogen naar een verdichtingscentrum. Het Parc Martin Luther-King opende in 2007.

Het nieuwe Paleis van Justitie steekt uit boven het oude gedeelte van Batignolles

De wijk waar ik het met jullie over wil hebben wordt in het zuiden begrensd door de boulevard des Batignolles, in het oosten door de avenue de Clichy, in het noorden door de rue Cardinet en in het westen door de rue de Rome. In de ogen van de meeste Parijzenaars is dit vooral een quartier résidentiel, onbekend bij de toerist en eigenlijk willen de inwoners dat ook zo houden, maar beslist de moeite waard om er eens een kijkje te nemen. In het hart ligt een prachtig park, Square des Batignolles, ontworpen door Jean-Charles Alphand in de naturalistische Engelse tuinstijl vol met oude platanen. 

Square des Batignolles, ontworpen door Jean-Charles Alphand

Alle typische landelijke elementen uit die periode zijn aanwezig, een vijver, watervallen, een meanderende kunstmatige rivier, kronkelende zacht glooiende wandelpaden, zitbankjes en voor de kinderen is er een oude draaimolen. Een oase in de stad. Als je je ogen sluit, hoor je bijna de accordeonmuziek en het gelach van de voormalige Batignollais en Batignollaises die hier elke zomer op 15 augustus (toen het nog een leeg veld was) elkaar ontmoetten om te dansen en feest te vieren. Gewoon door dit park lopen en je krijgt het gevoel dat je een schilderij binnengaat. Een perfecte plaats om te picknicken.

Traditioneel een arbeiderswijk met een diverse etnische bevolking

Verlaat het park aan de zuidkant en er wacht een dorpscène met de neoklassieke kerk, de église Sainte-Marie-des Batignolles met aan de voorzijde de ingang met grote witte zuilen. Het is zeker de moeite  waard om binnen een kijkje te nemen, alleen al vanwege de bijzondere trompe-l’oeil achter het altaar met als onderwerp Maria-Hemelvaart.
Daar omheen een slaperig plein, althans in de vroege ochtend, met lege caféterrassen en een paar winkeltjes. In de late middag verandert dit gebied in een levendig tafereel, met restaurants die op de stoep liggen. Net als elk ander Frans dorp, wordt les Batignolles verankerd door een klein plein, de place du Dr Felix Lobligeois. Félix Lobligeois (1874-1942) was vice-president van de gemeenteraad van Parijs, radioloog en slachtoffer van de wetenschap, een teveel aan rontgenstraling. Vanaf daar kan men de hoofdstraat volgen, de rue des Batignolles , omzoomd met winkels en makelaars die uit de pan rijzende vastgoedprijzen tonen. Het geheim ligt op straat: Les Batignolles is hot!

Église Sainte-Marie-des Batignolles 


Een must see is de ‘Marché biologique des Batignolles’ ter hoogte van nummer 34, boulevard des Batignolles. De volledig organische Batignolles-markt, die elke zaterdag wordt gehouden, is enorm populair bij de lokale bevolking. Het is niet een van de gebruikelijke markten vol met roeptoeterende standhouders die hun waren uitventen. Hier is de sfeer vriendelijk en vredig. Terwijl seizoensgebonden groenten en fruit de hoofdmoot vormen, kunt je er ook bloemen, olijfoliezeep, biologische gerechten, kaas en jam kopen, alles rechtstreeks van de boerderij en / of de producent. Een andere verswinkel is ‘Au bout du champ’, rue des Dames 20 (zijstraat van de rue de Batignolles) waar je kunt kiezen uit een selectie van groente en fruit die diezelfde ochtend zijn geplukt op boerderijen in de regio Parijs. Ontdek op nummer 18 het Hôtel Eldorado met het restaurant ‘Le Bistro des Dames’met een charmante binnentuin waar je kunt genieten van een drankje of Franse gerechten met een vleugje Spaans en Aziatisch. Alles o.b.v. seizoensgerechten en ‘faite maison’.

 Marché biologique, de Parijzenaars houden van vers

Een stukje verder op nummer 71, ‘Mama Primi’ een van de verschillende outlets van de Big Mama horecagroep. Bij Mamma primi draait het om antipasti, verse pastagerechten en cocktails. Alle restaurants van Big Mama hebben maar een nadeel, reserveren kan niet.
Slenterend langs al die vredige straatjes met winkels, galeries, restaurants, cafés herinnert mij weer waarom ik verliefd ben geworden op het Parijse straatleven.

In de rij voor de beste kebab van Parijs

Soms lijkt het of de tijd hier echt is stil blijven staan

Nog twee tips op loopafstand.
Als je nog steeds bewondering koestert voor Catherine Deneuve dan is La Cité des Fleurs tussen de rue de Clichy en nr, 59 van de rue de la Jonquière een 'must see' en niet alleen omdat Catherine Deneuve er is geboren! De Cité des Fleurs is een oase van rust. Deze 320 meter lange verborgen privéstraat midden in een drukke volksbuurt werd aangelegd in 1847. Links en rechts staan bomen en overal zie je fraaie gevels en charmante woningen, met mini-tuintjes. Volgens de overlevering waren huisbezitters hier ooit verplicht om in die tuin minimaal drie bomen te planten, vandaar de naam. Rijke industriëlen kochten hier een optrekje voor hun maîtresses. Je waant je hier op het platteland, kalmte, vogeltjes en vallende kastanjes in de herfst.. De straat is alleen overdag toegankelijk voor niet-bewoners.

La Cité des Fleurs 

De andere tip is rue de Levis, het spoor over ter hoogte van de rue legendre, (zijstraat van de rue de Batignolles), neem de vijfde straat aan uw linkerkant. Er is genoeg in deze staat om je eetlust op te wekken. De straat is autovrij en vol met de heerlijkste winkeltjes; een charcuterie, een kaaswinkel, een zuivelfabriek, een boulanger, een wijnkelder. Kortom voer voor de smaakpapillen en de echte fijnproever waar ik mijzelf onder schaar. Bon appétit.

Slenterend langs al die vredige straatjes met winkels, galeries, restaurants, cafés herinnert mij weer waarom ik verliefd ben geworden op het Parijse straatleven 

Metrostations Rome (lijn 2), Brochant (lijn 13)

17 opmerkingen:

  1. Hallo, mijn naam is Anne Marieke, ik kom uit Amsterdam, maar ik woon met mijn man in Waterton Lakes National Park, Canada. Woorden kunnen niet verklaren hoe opgewonden ik ben voor het herstel van mijn gebroken huwelijk en nu is mijn man volledig terug nadat hij mij en onze kinderen aan een andere vrouw heeft nagelaten. We zijn al vijfentwintig jaar getrouwd en tijdens ons huwelijk hebben we een aantal strijdpogingen doorstaan ​​totdat hij uiteindelijk met onze kinderen vertrok en naar Melbourne verhuisde om bij een andere vrouw te zijn. Alle contactmiddelen geblokkeerd, waardoor communicatie ongeldig is. Ik voelde dat mijn leven voorbij was en mijn kinderen dachten dat ze hun vader nooit meer zouden zien. Ik probeerde alleen voor mijn kinderen sterk te zijn, maar ik kon de pijnen die mijn hart plaagden niet beheersen, ik was verteerd door verdriet en pijn omdat ik echt van hem hield. Ik denk elke dag en nacht aan hem en vind altijd dat hij bij me terug moet komen, ik werd letterlijk gek en had een goddelijke interventie nodig, dus vertelde ik al mijn problemen aan een vriend of de mijne die soortgelijke uitdagingen had. Ze leidde me naar een zeer krachtige man genaamd Doctor osagiede. Ze zei dat hij de enige reden was voor geluk waar ze tot op heden van genoot. Dr. osagiede kan helpen bij het herstellen van verbroken relaties, ze zei dat ik het moest berechten. Ik nam contact met hem op via zijn e-mailadres doctorosagiede75@gmail.com en hij gaf me instructies over wat ik moest doen en toen deed ik het, dus hij deed een liefde voor mij. Tot mijn grote verbazing belde mijn man na drie weken en zei dat ik hem net zo veel miste als de kinderen, ik was zo verrast, mijn hart was vervuld van vreugde en opwinding en ik maakte grond om mijn tranen te verduisteren. Hij verontschuldigde zich voor zijn fout en verontschuldigde zich voor de pijn die hij me en de kinderen had aangedaan. Dat is de manier waarop hij met veel liefde en vreugde naar ons terugkeerde en vanaf die dag was ons huwelijk sterker dan daarvoor. Dankzij Drosagiede is hij zeer krachtig, dus besloot ik mijn verhaal te delen vanwege die vrouwen en mannen. wie heeft ervaren wat er is gebeurd. Ik wil dat je weet dat er een oplossing is. Drosagiede is de oplossing, een echte en krachtige gieter die lange tijd heeft gebeden om vrouwen en kinderen te helpen in tijden van pijn. En heeft ook spreuken om HIV, kanker, enz. Te genezen. GOED GELUK.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn leven was verpest toen mijn vrouw me inpakte, na vijf jaar waren we samen. Ik was verloren en hulpeloos nadat ik zoveel manieren had geprobeerd voor mijn vrouw om me terug te nemen. Op een dag op het werk was ik verstrooid zonder te weten dat mijn baas me belde en vroeg wat er aan de hand was met mijn gezin. Ik vertelde hem dat mijn vrouw om echtscheiding vroeg en mij naar ons stuurde
     eigen huis en toen vertelde hij me dat het geen probleem was. Ik heb nooit begrepen wat hij daarmee bedoelde, het is geen probleem om mijn vrouw terug te krijgen, hij zei dat hij een spreuk gebruikte om zijn vrouw terug te krijgen toen ze hem verliet voor een andere man en nu zijn ze samen tot op heden en in eerste instantie was ik geschokt toen ik hoorde mijn baas en de zijkant kreeg hij ook de betovering om deze baan te krijgen. toen gaf hij me een e-mailadres doctorigbinovia93@gmail.com aan de spell caster die hem hielp zijn vrouw en zijn baan terug te krijgen, ik had nooit gedacht dat dit zou werken, maar ik had geen andere keuze dan in contact te komen met de spell-gieter dat deed ik, en hij bad voor mijn informatie en dat mijn man hem liet spellen en ik stuurde hem de details, maar na twee dagen, Sanne, belde ik mijn man om me te vragen wat ze zal doen om me terug te krijgen, ik geloofde het nooit omdat het was net als een droom, en ik moest naar het huis van mijn moeder en tot mijn grote verbazing knielde mijn man neer voordat ik om vergeving vroeg, hij wilde mij en de kinderen thuis, dus ik gaf Drigbinovia een gesprek over mijn plotselinge verandering man en hij maakte me duidelijk dat mijn vrouw tot het einde van de wereld van me zal houden, dat ze mijn zicht nooit zal verlaten. WOW Eindelijk is mijn vrouw terug en nu doen we dingen samen, hij maakt me elke ochtend gelukkig, dankzij Drigbinovia. Als je hulp nodig hebt met betrekking tot het huwelijk, neem dan contact op met Drigbinovia voor hulp. Je kunt hem ook bereiken via WhatsApp hem op +2348144480786 Hij is een vertrouwde man.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elke man die relatieproblemen kan oplossen is een Mini God, Lord Bubuza is een god op aarde. Hij heeft mijn tranen weggeveegd door mijn gescheiden huwelijk te herstellen, mijn vrouw kwam op een dag naar me toe en zei dat ze moest scheiden, ze zei dat ze verliefd was op iemand anders en het huwelijk beu was. ze vroeg een scheiding aan en we verlieten elkaar, maar ik kon niet slapen, eten of drinken, ik was diepbedroefd en begon online hulp te zoeken, ik zag verschillende getuigenissen van mensen die Lord Bubuza waardeerden voor het helpen van hen bij het herstellen van hun relatie, dus nam ik contact op Lord Bubuza op WHATSAPP: +1 505 569 0396, ik vertelde hem mijn problemen en hij beloofde me te helpen met zijn betovering. Hij zei dat mijn vrouw binnen 12 tot 16 uur na het uitspreken van de spreuk terug zal komen bedelen. Ik geef zijn eis en deed wat hij me opdroeg. Ik was geschokt toen mijn vrouw huilend kwam en me op haar knieën smeekte om te vergeven en haar terug te accepteren. Lord Bubuza is een man van zijn woord neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp:: +1 505 569 0396 of e-mail: lordbubuzamiraclework @ hotmail . com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn man verliet me om bij een andere vrouw te zijn na 12 jaar huwelijk, hij reisde voor een zakenreis en wilde niet meer terug naar huis om bij zijn familie te zijn, ik zocht hulp toen ik Dr Ajayi tegenkwam, een krachtige spreuk caster. Ik legde hem mijn situatie uit en er werd onthuld dat mijn man betoverd was door de andere vrouw, daarom is hij thuis vergeten, Dr. Ajayi bezwoer en mijn man werd vrijgelaten uit de slavernij en ik ben blij dat hij weer thuis is na 3 jaar scheiding, als je hulp nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met Dr Ajayi via whatsapp / Viber: +2347084887094 of je e-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit heeft echt gewerkt en ik ben er trots op te getuigen. Ik zag een bericht over hoe een dame haar man terugkreeg door DR AJAYI. Hij hielp haar om haar ex-man terug te krijgen. Mijn vrouw is 1 jaar geleden van me gescheiden om bij een andere man te gaan wonen en ik heb geprobeerd haar los te laten, maar dat lukte niet, dus ik probeer veel dingen te doen om haar terug te krijgen en ze weigert bij mij terug te komen. Ik bezocht op een dag een forum voor tips om haar terug te krijgen en daar zag ik een dame die getuigde hoe DR AJAYI haar hielp haar man terug te krijgen nadat hij was vastgebonden met een spreuk door een andere vrouw en DR AJAYI was degene die haar hielp . Hoewel ik nooit in spiritueel werk geloofde, probeerde ik hem met tegenzin omdat ik wanhopig was. Ik legde mijn problemen aan hem uit, tot mijn grootste verbazing hielp DR AJAYI me om mijn vrouw na een week terug te brengen en nu is mijn relatie nu perfect zoals hij beloofde. Je ex permanent terugkrijgen, brengt niet alleen iemand terug van wie je houdt, maar het zal ook het gevoel van je geliefde herenigen dat je net zo gelukkig bent met die persoon. Mijn vrouw behandelt me ​​nu als een koning en zegt altijd dat ze altijd van me houdt. Als u problemen in uw relatie doormaakt, kan DR AJAYI huwelijksproblemen helpen oplossen, NEEM CONTACT MET HEM OP VIA E-MAIL: drajayi1990@gmail.com of WhatsApp OF Viber-nummer +2347084887094

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mijn man is een zorgzame en liefhebbende man, maar sinds ongeveer 6 maanden is hij afstand van mij en de kinderen, hij geeft niet langer om ons welzijn en slaapt nauwelijks thuis, ik smeekte hem verschillende keren maar al mijn smeekbeden vallen op doven oren om oprechte vrienden te zijn, die 6 maanden was een hel voor mij. Ik besprak mijn probleem met een vriend, ze vertelde me over deze geweldige betoveringsdokter, Dr. AJAYI genaamd, die haar neef hielp in haar huwelijk. Ik was sceptisch, maar besloot het eens te proberen. mij om bepaalde dingen thuis te doen, ik volgde al zijn instructies op en tot mijn grootste verbazing kwam mijn man op de derde dag thuis en zei dat hij niet weet wat hem overkwam dat hij spijt heeft van wat hij mij en de kinderen heeft aangedaan , nu leven we weer als een gezin. Als je hulp nodig hebt in je echtelijke huis, neem dan contact op met e-mail: drajayi1990@gmail.com of Whatsapp / Viber-nummer: +2347084887094 U komen we terug om me te bedanken, dat is een belofte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn huwelijk van 8 jaar stond op instorten toen ik las over Dr. Ajayi, een krachtige spreukgieter die een liefdesbetovering voor me maakte en dit zorgde ervoor dat mijn man op zijn knieën ging en verkondigde hoeveel hij van me hield en nooit het huwelijk zal verlaten, omdat van Dr. Ajayi is mijn huis nu gevuld met liefde. Als je het moeilijk hebt in je huwelijk, is Dr. Ajayi je laatste stop voor hulp. Neem contact met hem op via Whatsapp: +2347084887094

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had nooit gedacht dat ik weer zal glimlachen, maar Dr. Isikolo doet zijn eerlijke werk om me te helpen. Mijn man liet me een jaar en twee weken met twee kinderen achter, alle moeite om hem terug te brengen mislukt ik dacht , Ze gaf me zijn e -mailadres en mobiele nummer en ik nam contact met hem op en hij verzekerde me dat mijn man binnen twee dagen bij me terug zal komen. Het proces van zijn werk duurt niet veel en hij heeft niets vertraagd en hij werkte voor mij. Mijn man is terug bij mij en ik moet nog geloven hoe alles is gebeurd, maar het is zo echt en effectief. Als u hulp nodig hebt, kunt u contact met hem opnemen: Dr. Isikolo zorgt ervoor dat u zonder vertraging het perfecte resultaat krijgt. E -mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem rechtstreeks op WhatsApp: +2348133261196

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eerder dit jaar had ik een vreselijke ruzie met mijn man en hij had geen andere keuze dan het huis te verlaten en ik dacht dat hij gewoon boos was dat hij vertrok. Na een paar dagen kon ik geen contact met hem opnemen of te weten komen waar hij was. Ik wachtte en wachtte, maar hij kwam nooit terug of belde me. Ik was vervuld van pijn en wroeging over wat er was gebeurd. Ik probeerde alles wat ik kon om hem terug te krijgen, maar het mocht niet baten totdat ik contact opnam met DR ISIKOLO die mij te hulp kwam. Hij deed zijn werk perfect om ons te herenigen en mijn man belde en keerde precies na 48 uur terug naar huis, precies zoals hij had beloofd. DR ISIKOLO is zo echt en hij faalt nooit. neem contact met hem op als je hulp nodig hebt. e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem via WhatsApp: +2348133261196.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. My name is Lydia Kroos. When my man left me, I was traumatized and heartbroken and couldn't get myself for months. I did all I could to get him back but to no avail. I left for another city hoping I could start all over again. I came in contact with another man who I tried my best to be with but it didn't work out because I could not love him. I knew I still loved and wanted my man back to me. So I began to search for help and that was when I found DR ISIKOLO from different views i read about him. We got talking and I made him understand everything that I needed to know and I believed in him and complied with the procedures. He worked for me and restored the love and connection between me and my man and just after 48 hours as he promised, My man searched for me and we got talking and he came down to see me where i am and we made things up and became happy together again. DR ISIKOLO is trustworthy and he can help you too if you contact him for anything. Just text him via WhatsApp +2348133261196 or email him via: isikolosolutionhome@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een grote dank van Marie Levi aan DR ISIKOLO voor het helpen herstellen van mijn gebroken huis. Inconsistentie is aan de orde van de dag in mijn huis en huwelijk. Mijn man heeft een enorm probleem gehad en is aan mijn vlees gescheurd sinds we te veel misverstanden begonnen te krijgen. Op sommige dagen ging hij gewoon weg en kwam pas in de afgelopen weken terug. Ik was er kapot van en probeerde alles wat ik kon om de problemen op te lossen, maar het lukte niet. Ik moest op zoek naar hulp en ik kreeg van een vriend de opdracht om contact op te nemen met DR ISIKOLO, wat ik deed. Ik wist niet dat het mogelijk zou zijn, want de problemen waren al twee jaar aan de gang. DR ISIKOLO verzekerde me en zei me alleen hem te vertrouwen en te geloven dat mijn verlangens vervuld zouden worden. Hij heeft mijn huwelijk hersteld met zijn krachtige liefdesherenigingsband en mijn huis is weer geweldig en mijn man is bij me om nooit meer weg te gaan. Neem ook contact met hem op en geloof dat hij u kan helpen, want hij heeft geen slechte gegevens. Stuur hem gewoon een sms via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wil mijn geweldige ervaring delen. Mijn man van 5 jaar bedroog me en ik confronteerde hem, wat een ruzie veroorzaakte waardoor hij om een scheiding vroeg. Ik heb weken gehuild en bijna zelfmoord gepleegd. Toen ik op zoek was naar willekeurige verhalen online over mensen met een vergelijkbare situatie als de mijne, zag ik een getuigenis van iemand genaamd Claire Emerick over hoe dr. Ilekhojie vrede bracht in haar huwelijk. Ik nam contact met hem op en hij legde me uit hoe het mogelijk is om het met mijn man te verzoenen en binnen een paar dagen zal hij de scheidingsplannen annuleren, wat ik wilde. Ik deed alles wat hij me vroeg en precies drie nachten na zijn werk belde mijn man om zich te verontschuldigen voor het bedriegen en vroeg om naar huis terug te keren met zoveel beloften. Ik waardeer je hulp Dr, je bent echt een zegen. Als u zich in dezelfde situatie bevindt als ik, neem dan contact op met dr. Ilekhojie en vraag om hulp. E-mailadres: gethelp05@gmail.com of Telegram of Whatsapp +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo allemaal, mijn naam is Laura Melchers en ik ben hier om ook dr. Isikolo te bedanken, die God gebruikte om mijn situatie te verwoesten en de vreugde en het geluk in mijn huis te herstellen. Ik verloor mijn man aan een dame in het buitenland toen hij ging werken in dezelfde regio waar zij woont. Ik wist nooit alles wat er gebeurde totdat een vriend van mij me foto's van beiden samen stuurde en het was me daarna bekend dat dit de reden was waarom mijn man koud tegen me werd en me achterliet. Mijn man was gehypnotiseerd en beheerst door de geest en ik wist alles toen ik contact opnam met dr. Isikolo toen ik naar hulp zocht en er geen vond. Hij verzekerde me van zijn terugkeer en het herstel van onze liefde en geluk, wat hij deed en het resultaat begon zich na 48 uur te manifesteren. Nu heb ik mijn man terug en ik kan dr. Isikolo niet genoeg bedanken voor zijn eerlijkheid en steun. Sms hem gewoon via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com als je hulp nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Toen ik contact met Dr. Ilekhojies online vond. Het kostte me een punt van absoluut gebroken te worden voordat ik inzag dat ik hem moest vertellen waar ik in mijn huwelijk mee te maken had gehad. Ik maakte een oorlogskamer in mijn slaapkamerkast en ging rechtstreeks naar de Bron! Het werd vaak moeilijk; mijn man was nog steeds thuis en steunde hem niet en wilde nog steeds scheiden, maar ik wist dat het weinige dat ik had mij en mijn dochter zou onderhouden. Toen kwam afgelopen zaterdag plotseling de verzoeningsspreuk van dr. Ilekhojie die hem in een positie bracht om te beslissen of hij ons in de steek zou laten of aan ons huwelijk zou werken. Alleen door de verzoeningsspreuk zei hij eigenlijk dat hij nog steeds wilde trouwen en annuleerde hij het contract voor een huis dat hij op het punt stond te kopen in Hemet, Californië! Inderdaad, niets is onmogelijk met de verzoeningsspreuk van Dr. Ilekhojie. Geef nooit op!" neem contact op met dr. Ilekhojie als u problemen heeft in uw huwelijk. E-mail gethelp05@gmail.com of telefoonnummer +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn naam is Vanessa Heerma. Ik wil dr. Isikolo bedanken voor het feit dat hij me de Euro Millions Lottery heeft laten winnen en ik toon mijn waardering door zijn prachtige werken online te schrijven zodat u deze man kunt lezen en contacteren om u te helpen met al uw problemen. Toen ik deze man ontmoette, vertelde hij me dat ik blij zou zijn als hij de betovering voor me zou doen en ik geloofde hem en hij maakte me gelukkig. Hij gaf me de winnende nummers en dat waren 3, 25, 38, 43, 49 en de gelukssternummers waren 3 en 7. Ik won 461.000 euro. Bedankt meneer voor wat u voor mij deed. Hij helpt ook met liefdes- en relatieproblemen en hij is de beste die je overal kunt vinden. e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com Je kunt hem ook WhatsAppen/Viberen op +2348133261196.

    BeantwoordenVerwijderen